Alla inlägg under mars 2009

Av Lisa Prytz - 29 mars 2009 16:06

Månad och två uställningar som mina Balineser skall göras fina inför:-)

Det skall bli riktigt kul att att åter komma ut och visa upp dem alla tre.


Lättare kommer det oxå att bli för mig då jag i år kommer slippa allt släpande med burar och väskor, har nämligen haft turen att få köpa en specialtillverkad liten "sulky" att lasta allt på. TACK MARIA!!


I skrivande stund är jag på väg ut till Figge Digge och mina kusiner, har haft en underbart lugn förmiddag med tidig promenad tillsammans med Jonas en härligt god frukost i lugn och ro med korsord och läsning, sköna söndag...


Mötte dagen klockan fem//Lisa



Av Lisa Prytz - 28 mars 2009 06:34

Och jag & Svante är på väg ut till Figge Digge för att mocka och mata, tror dem står och stampar och vill ut i dagsljuset:-)

Även om det har snöat och är lite grinigt ute känner man att det är vår i luften. Jag sitter vid mitt skrivbord och skriver med fönstret på glänt, fåglarna kvittrar och det är redan ljust ute, UNDERBART!!


Bäst att ge sig iväg


Mötte dagen i tidig arla//Lisa

Av Lisa Prytz - 25 mars 2009 19:40

Är när min gamla livskamrat Svante, eller som han så fint heter "Zondas Black Coopercoin", blir av med sin tjocka vinterpäls.


Svante har aldrig varit så förtjust i pälsvård och manikyr så hans matte gav upp för några år sedan och tog till saxen, vilket han accepterar och jag kan nu sköta honom utan "gap, skrik och kamp" (från Svantes håll).


Idag fick jag saxen i handen och nästan all päls följde med, men som ni ser finns lite kvar, vilket vi skall putsa till imorgon när Svante fått vila sig lite för han är trots allt till åren 13x7 komna, en herre på 91 hundår då får man ta det lite lungt:-)


Det är alltid så roligt när jag och Svante tar våran promenad efter klippningen, många av våra bekanta vi möter känner inte igen honom och tycker det ser ut som en "ny" hund eller så möte vi dem som säger, "men en så söt liten valp du har"...


Svante själv bara njuter och tycker det är helt underbart att all päls är borta


Mötte dagen och den var trevlig//Lisa

Av Lisa Prytz - 24 mars 2009 18:30

Jag har köpt, ser faktiskt lite lustigt ut och som Melli hoppar omkring som ett överhettat popcorn kan man ju inte annat än misstänka detta:-):-)


//Lisa

Av Lisa Prytz - 24 mars 2009 18:19

Har grabbarna bus här hemma fått erfara och ingen knycker vare sig hennes mat eller leksaker, HON kan låta!!


Se bara på henne visst ser hon kaxig ut det lilla Pyret...


//Lisa

Av Lisa Prytz - 22 mars 2009 18:21

Och den sträcker sig intensivt ända in i maj månad med födelsedagar och kalas nästan varje helg, vilket är trevligt :-)


Idag började vi med Kerstins födelsekalas och det var riktigt roligt att återigen träffas över en underbart god middag, snattra och prata med alla. "vilda" barn rusandes och stojandes runt omkring oss, precis som det skall vara och det är underbart med barn som det är lite krut och fart i:-):-)


Väl hemma har jag börjat städa och tvätta, sedan skall jag ge mig in i garderober och klädkammare, undrar just vad jag kommer finna för skoj???


Just nu känner jag mig som Pippi Långstrump med Herr Nilsson på min axel, Lilla M har bestämt att det skall vara hennes favoritställe, hoppas bara inte hon blir en riktigt stor hona fast jag kan ju se det ur den positiva synvinklen, det kunde varit Hugo!!!


Jaja, bäst att fortsätta med städ...


Mötte dagen i tidig gryning//Lisa


Av Lisa Prytz - 21 mars 2009 23:38

En sådan märkvärdig liten katt hon är, Lilla M, surfar på nätet och denna gång var hon inne för att kolla in Coralreefs hemsida och hm, det stod visst något om Marabou i Angelicas blogg?? jag vet faktiskt inte så noga för datorn var ockuperad ett tag:-)


Nu är det natten//Lisa

Av Lisa Prytz - 21 mars 2009 18:41

Idag har jag städat min häst, hund och kattbil, såååååå skönt att det äntligen blev av och är det inte lustigt så mycket saker man även i en lite Audi kan samla på sig??


Tyvärr var det inte utan offer, mina fina naglar försvann en efter en... men , men så kinkig får jag väl inte vara, bilen är ren!


Ikväll börjar återigen Robinson att sändas och som socialpsykolog är det spännande att följa den kamp och strävan individen i gruppen för och även se hur gruppens process under tiden på ön förändras och deltagarnas roller förändras och vilka förväntningar de har på varandra...spännade!!!


Fast dock skall man komma ihåg att det är valda delar som visas och händelser plockas ur sitt sammanhang allt för att trigga upp stämmningen hos tittarna så så någon större vetenskaplig analys kan det inte bli tal om:-)


Men, men ikväll är det pizza och Robinsson


Mötte dagen och solen sken och vinden var ljum//Lisa

Lisa Prytz

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

kitten/kattungar A-litter 2011

 

SE* Qjou z

Aquilino, sys var n03

born 6 juni 2011.

Lives in Göteborg

 

 SE* Qjou z 

Arizona OLH g

lives in cattery 

Mother and father to A-litter

 

IC* Coral Reef s Q OSH d03 var

                         

  CH S* Coral Reef s Melody 

Bal n21

 

Honor/females

  SE* Qjou z Arizona OLH g

Mother and father:

IC S* Coral Reef s Q OSH d03 Var and

CH S* Coral Reef s Melody BAL n21

 

  

CH S* Coral Reef s Melody

Bal n21

 

Males/hanar

IC S* Coral Reef s Q OSH d03 var

 

Kastrater/neuters

GIP S* Coral Reef s Hugo Boss Bal d

 

planer/planes

 Planer våren 2013

   SE* Qjou&acute;z planerar Nedanstående parningar

  CH SE* Qjou&acute;z Arizona Olh g & "Svensson" hos Spottless i Stockholm(se i bloggen)

                 Samt

SE* Qjou&acute;z Bumble Bee Little Sia Var a21 & GIC S* Coral Reef&acute;s Q Osh Var                

 

Kontaktuppgifter Qjou´z Cattery

Lisa Prytz

Mejladress: lisa.prytz@live.se

Vid frågor eller intresse tveka inte att höra av dig!

Utställningar 2012

Utställningsresultat 2012

Nästa utställning planeras 12-13 maj i Falköpings ishall för Q & Arizona

 

Tidigare utställningsresultat kommer presenteras här samt  resultat utöver...

Stamtavla Pawpeds B-Kullen/Pedigree B-Litter

Planer för våren 2014

Våren 2014 planeras en kull med kattungar mellan:

Shilby Lines Yodas Yoga Olh b03 & CH SE Qjou z Arizona Olh g.

i denna kombination blir det endast Balines & Orientaliskt Långhår.

 

                        

 

Planer Hösten 2014

Hösten 2014 planerar vi kull nummer två och då mellan:

 

Shilby Lines Yodas Yoga

                     &

SE Qjouz Chestnut Osh O03 Var

 

                        

  Därefter tar vi en paus då vi vill kunna följa upp dem kattungar söm blivit födda, se hur dem utvecklas samt hur många det blir i varje kull för att inte exploatera Yoda för mycket samt skall mina honor vila upp sig ordentligt efter varje kull och bara vara sängvärmare, leka och ha det gott   

Hanar i avel hos SE Qjouz

Hos SE Qjou z finns idag två hanar som används i avel och då i liten skala, däremellan chipkastreras dem för att vila och bara ha det gott med oss andra härhemma.

 

GIC S* Coral Reefs Q Osh d03 Variant

 

      

 

Shilby Lines Yodas Yoga Olh b03 (import från Schweiz)

 

    Vi har inga hankattsrum, våra hanar lever tillsammans med övriga familjen, leker med dem andra katterna och sover och värmer mattes fötter om natten   

 

Hanarna finns inte tillgängliga för utlån, men något undantag kan göras.

 

Alla katter som besöker Qjouz katteri skall vara

 TESTADE NEGATIVT:

Fiv/Felv

Giardia /Tri Trichomona negativa tester x2

Clamydia

Inte ha rinnande nos/ögon

Diarré/illaluktande avföring/kräkningar innan besöket

 

Fertila honor i avel

Hos SE Qjouz finns idag tre fertila honor, dessa får normalt inte me än en kull  om året eventullt beroende av omständigheter kan någon av dem bli mamma till två kullar.

 

CH SE Qjouz Arizona olh g

Mor: CH S Coral Reefs Melody bal n21

Far: GIC S* Coral Reefs Q Osh d03 Var

   

SE Qjouz Bumble Bee Little Sia a21

 

Mor: CH S Coral Reefs Melody Bal n21

Far: Mezscalitos Stracciatello Sia c21 var (import Holland)

   

SE Qjouz Chestnut Osh O03 Var

 

Mor: CH SE Qjouz Arizona Olh g

Far: CH Skazki Vadim Osh o03 var (Finsk Import)

   

 


Skapa flashcards