Alla inlägg under november 2009

Av Lisa Prytz - 28 november 2009 20:51

Idag har Hugo varit med sin matte och den superduktiga "handlern" Philip på uppvisning i Djurmagasinet i Skövde. Det var många katter av olika raser som var med, men lite synd att det inte fanns med ngn huskatt det hade varit riktigt roligt och "grädden" på moset då dem är så otroligt charmiga, fina och roliga.


Men Hugo var dagen till är på sitt bästa charmhumör ochville kramas och gosa med alla, men mest förtjust var han dock i min hjälpreda och handler denna dag (och andra visningar oxå).


Philip fick även vara lite "paparatzi" och fotografera de olika katterna som var med och även jag fastnade lite här och var:-)


Nu är vi åter hemma, Hugo har somnat, jag skall snart lägga mig på soffan och sappa och jag kan nog gissa att även Philip snart sover hemma hos sig för det blev en lång men trevlig dag med mycket kattprat och det roliga jag lade märke till idag var att Philip har lärt sig mycket om Balinesen och kunde själv berätta för dem besökare som hade frågorom rasen. Tack Philip du var superduper duktigt!


Mötte dagen och Philip sov över hemma jättemysigt//Lisa        


Av Lisa Prytz - 27 november 2009 23:41

Min granne Kamilla har hemma hos sig, fem veckor gamla och dem har vuxit med rekordfart.


Ikväll var  jag givetvis tvungen att åter ta mig en titt på dem få känna och lukta lite för jag tyckeratt små valpar luktar så underbart gott och dem har så runda goa magar att snosa i:-)


Ja, det var inte lätt at gå därifrån med vetskap om att TVÅ HANVALPAR och de som jag tyckte var snyggast ff fanns kvar obokade, hm...


Ja, det är ju tur att jag är en riktigt inbiten och envis gammal NorwichTerrier ägare såååå om jag har tur dels att familjen som har kenneln i Örkeljunga fattar tycke för mig så dem vill lämna en valp i mitt hem och att deras tik inte går tom efter parningen i vår/sommar, så blir det åter en liten Snorre som följer mig hack i häl var jag än går och åker, precis som Svante och det vore julyckan på jorden det<3<3<3<3


Nu skall vi se om jag kan få till stavningen rätt...Bichon Frise & Lhaso Hapso(säkert felstavat men det går att utröna vad jag indikerar för ras) och det är skulle jag tro efter lite fundering c.a 75% Bichon i dem, hur man nu kan räkna ut det så exakt.

Jag vet att Linus ngr hus bort är pappa och han har blått blod i sina ådror:-)


Philip som var med mig var lika förtjust som jag och hade säkert velat ta med en av dem i sin ryggsäck...undrar just vad mamma Cia skulle tycka:-):-):-)


                                                        


           

Visst ser dem runda och goa ut

Mötte dagen och blev alldeles hundsjuk//Lisa


Av Lisa Prytz - 27 november 2009 15:57

Idag har Melli varit hos sin veterinär Linnea på skövde djurklinik och besöket gick alldeles utmärkt.


Melli tyckte att det var lite läskigt till en början, men när Linnea böjde sig ner och hon upptäckte att hon hade lite längre hår blev det genast lite mysigt, Melli äääälskar långt mjukt hår, hon till och med ratade godiset:-)


 Nu är ju hennes veterinär Linnea mycket duktig och har fint handlag med mina Balineser, Hugo var så till sig efter sitt sista besök att han knappast kunde sluta spinna, och då efter att ha fått tagit blodprov...


Mellis hjärta och lungor hade fina ljud och ingen förhöjd temp så nu skll hon få genomgå avmaskning och få hårbollsmedel så till OSLO bär det iväg nästa helg känns riktigt gott!!!


Imorgon skall Hugo till Djurmagasinet och mitt kusinbarn Philip skall hjälpamig att visa upp honom, det är en stor Balineshane som väger sina modiga kilo:-)


Mötte dagen och den har varit full av arbete sedan tidig morgon//Lisa


Av Lisa Prytz - 24 november 2009 19:01

För Lilla M så uppvisningenpå Djurmagasinet är för hennes del avbokat, men Hugo kommer med och får ta plats. Han är bara så helt underbar att få visa upp, så kelgod och mysig. Balines/sia skall ju helst tränas att fälla ner sina öron satt de sitter lägre och uttrycket de skall ge är lite "bitskt", men,men det går ju inte med världens snällaste katt som bara vill kramas med alla och sådan får han vara, Hugo:-):-)


Mötte dagen och den blev faktiskt bra//Lisa

Av Lisa Prytz - 23 november 2009 22:11

Och jag får ringa till veterinären imorgon och beställa tid så hon får bli lyssnad på hjärta och lungor...Hon hostar inte varje dag kanske någon gång i veckan eller två, men är hon inte hundra procent kry får hon inte åka med till Oslo, inte heller följa med och visas upp på lördag utan får snällt stanna hemma hos Maxen...


Jag tror väl inte att det skall vara någon fara men att färdas i fem timmar, bo på hotell och byta miljö, delta i en två dagars lång utställning med flera hundra katter är inte bra om man inte är i toppform och jag vill inte att min lilla Balinestjej skall bli sjuk igen, det räckte med maginfluensan för ngr veckor sedan.


Så viktigt är det inte att få plocka cert och vinna priser, det viktigaste är att mina Balineser är friska och krya och när dem inte är på topp att dem får stanna hemma i lugn och ro:-)



Mötte dagen och det var åter måndagmorgon//Lisa


Av Lisa Prytz - 22 november 2009 18:28

Har det varit hela dagen så det blev en snabb titt ut till Figge Digge, stallet var klart så jag stannade till hos Svante en stund, pratade och myste med Figge och de andra.


idag var dem riktigt busiga och ystra, fulla med galopp, Lille Biggen formligen flög över stock och sten, riktigt elegant faktiskt för att vara en lite häst i kubik:-)


Hemma igen blev det sen frukost och TV soffan, riktigt mysigt och gott, mina godingar turades om att ligga i knäet och hålla mig sällskap, varma, mjuka, lena och så innerligt goa, tänk vilka underbara Balineser jag får bo hos...

Svante Vante & Figge Digge<3


Mötte dagen och var lite sömning ff//Lisa

Av Lisa Prytz - 15 november 2009 15:39

Var jag imorse klockan sju hoppade jag ur min jamas, gav katterna mat och klockan åtta bar det iväg ut till Figge Digge för att pyssla, mocka och släppa ut:-)

 

Förstår inte hur morgonpigg jag blivit och utsövd är jag med...fast det har ju alltid varit "Svantetiden" för mig.

 

När jag vaknade möttes jag a en liten balinsetjej med ett öga, först trodde jag att hon fått ögoninflammation så jag sköljde ur och tvättade rent, men inget var fanns, bara lite röd och svullen ovanför...hm tänkte jag då hon var pigg, matglad och busig...

 

Jag tittade över killarna, men dem var fina i sina ögon så ngt smittsamt var det inte, sen kom jag ihåg att Melli och Hugo busade ganska så vilt igårkväll och Melli sprang in i dörren och fick sig en liten smäll (ganska hård sådan) så det är nog en bula med lite värk över ögat.

 

Det är bara att vänta och se och hålla min lilla yrhätta under uppsikt för snart skall vi fara till Oslo så ngr dumheter eller sjukdomar vill jag inte vara med om.

 

Mötte dagen och var pigg som en mört:-)//Lisa

 

Av Lisa Prytz - 14 november 2009 18:52

En gång var Hugo, det kan man inte tro idag, det enda som fortfarande överensstämmer är att han fortfarande är en riktigt tuff och stark Balineshane, inte ens Lilla M rår på honom det säger en del då honorna oftast är de som bestämmer i gruppen, jaja vi får väl se efter att Melli haft och har kattungar då blir det    nog andra bullar:-)

 

 

 

//Lisa

Lisa Prytz

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

kitten/kattungar A-litter 2011

 

SE* Qjou z

Aquilino, sys var n03

born 6 juni 2011.

Lives in Göteborg

 

 SE* Qjou z 

Arizona OLH g

lives in cattery 

Mother and father to A-litter

 

IC* Coral Reef s Q OSH d03 var

                         

  CH S* Coral Reef s Melody 

Bal n21

 

Honor/females

  SE* Qjou z Arizona OLH g

Mother and father:

IC S* Coral Reef s Q OSH d03 Var and

CH S* Coral Reef s Melody BAL n21

 

  

CH S* Coral Reef s Melody

Bal n21

 

Males/hanar

IC S* Coral Reef s Q OSH d03 var

 

Kastrater/neuters

GIP S* Coral Reef s Hugo Boss Bal d

 

planer/planes

 Planer våren 2013

   SE* Qjou&acute;z planerar Nedanstående parningar

  CH SE* Qjou&acute;z Arizona Olh g & "Svensson" hos Spottless i Stockholm(se i bloggen)

                 Samt

SE* Qjou&acute;z Bumble Bee Little Sia Var a21 & GIC S* Coral Reef&acute;s Q Osh Var                

 

Kontaktuppgifter Qjou´z Cattery

Lisa Prytz

Mejladress: lisa.prytz@live.se

Vid frågor eller intresse tveka inte att höra av dig!

Utställningar 2012

Utställningsresultat 2012

Nästa utställning planeras 12-13 maj i Falköpings ishall för Q & Arizona

 

Tidigare utställningsresultat kommer presenteras här samt  resultat utöver...

Stamtavla Pawpeds B-Kullen/Pedigree B-Litter

Planer för våren 2014

Våren 2014 planeras en kull med kattungar mellan:

Shilby Lines Yodas Yoga Olh b03 & CH SE Qjou z Arizona Olh g.

i denna kombination blir det endast Balines & Orientaliskt Långhår.

 

                        

 

Planer Hösten 2014

Hösten 2014 planerar vi kull nummer två och då mellan:

 

Shilby Lines Yodas Yoga

                     &

SE Qjouz Chestnut Osh O03 Var

 

                        

  Därefter tar vi en paus då vi vill kunna följa upp dem kattungar söm blivit födda, se hur dem utvecklas samt hur många det blir i varje kull för att inte exploatera Yoda för mycket samt skall mina honor vila upp sig ordentligt efter varje kull och bara vara sängvärmare, leka och ha det gott   

Hanar i avel hos SE Qjouz

Hos SE Qjou z finns idag två hanar som används i avel och då i liten skala, däremellan chipkastreras dem för att vila och bara ha det gott med oss andra härhemma.

 

GIC S* Coral Reefs Q Osh d03 Variant

 

      

 

Shilby Lines Yodas Yoga Olh b03 (import från Schweiz)

 

    Vi har inga hankattsrum, våra hanar lever tillsammans med övriga familjen, leker med dem andra katterna och sover och värmer mattes fötter om natten   

 

Hanarna finns inte tillgängliga för utlån, men något undantag kan göras.

 

Alla katter som besöker Qjouz katteri skall vara

 TESTADE NEGATIVT:

Fiv/Felv

Giardia /Tri Trichomona negativa tester x2

Clamydia

Inte ha rinnande nos/ögon

Diarré/illaluktande avföring/kräkningar innan besöket

 

Fertila honor i avel

Hos SE Qjouz finns idag tre fertila honor, dessa får normalt inte me än en kull  om året eventullt beroende av omständigheter kan någon av dem bli mamma till två kullar.

 

CH SE Qjouz Arizona olh g

Mor: CH S Coral Reefs Melody bal n21

Far: GIC S* Coral Reefs Q Osh d03 Var

   

SE Qjouz Bumble Bee Little Sia a21

 

Mor: CH S Coral Reefs Melody Bal n21

Far: Mezscalitos Stracciatello Sia c21 var (import Holland)

   

SE Qjouz Chestnut Osh O03 Var

 

Mor: CH SE Qjouz Arizona Olh g

Far: CH Skazki Vadim Osh o03 var (Finsk Import)

   

 


Skapa flashcards